مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۹
۰ نفر

در هزارتوی بازار تهران چندین امامزاده و بیش از ۲۰ مسجد در دل بازار جا گرفته‌اند که برخی علاوه بر بار معنوی، ارزش تاریخی دارند و جزو جاذبه‌های گردشگری این محدوده به‌حساب می‌آیند.

امامزاده چهل تن

همشهری: یکی از معنوی‌ترین بخش‌های بازار تهران، آستان امامزاده چهل تنان(ع) است. ساختمان آن با تیرچه چوبی ساخته شده بود که پس از بازسازی، ایوان جلوی بقعه به‌حالت قبل باقی مانده و با همان تیرچه چوبی قدیمی سرپاست. براساس کتاب‌های تاریخی، این امامزاده مقبره ۴۰ تن از نوادگان موسی بن جعفر(ع) است که توسط مامون خلیفه عباسی به شهادت رسیده‌اند.

بقعه ۴۰ امامزاده

بقعه امامزاده با در کوچک سبزرنگی از شلوغی بازار جدا می‌شود و با پایین رفتن از چند پله به داخل صحن امامزاده می‌رسید. آستان امامزاده وسعت چندانی ندارد، اما موقوفه‌های زیادی دارد که شامل خانه، حجره و کاروانسراست. با وجود اینکه بقعه و صحن طی سال‌ها چندین بار بازسازی شده، اما یک قسمت از ایوان جلویی امامزاده با تیرچه چوبی از قدیم باقی مانده که نشان از قدمت این بنا دارد. از آنجا که این امامزاده در محدوده بازار قرار دارد و زائران آن کسبه و مشتریان بازار هستند، درهای امامزاده هم با ساعت کار بازار باز و بسته می‌شود.

نشانی: بازار آهنگران، کوچه بازار چهل تن

چطور برویم: در انتهای بازار آهنگران وارد بازار چهل‌تن شوید، سمت چپ بعد از حدود ۱۰۰ متر به امامزاده می‌رسید.

قدمت: ۲۰۰ سال

کد خبر 870343
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روز هفتم

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha